Äntligen!

Äntligen hemma. Så jag längtat, dagen har varit oändligt lång. Gick hemifrån kl 10 och kom hem kl 21. Underbart mao. Dagen började INTE bra, första kursen var helt fel.. det handlade bara om hur man räknar med amerikansk skatt. Vilket vi knappast kommer ha så mycket nytta av. Andra kursen verkar as bra, med bla grupparbeten med flera andra länder, kul! Men där kommer vi inte in. Det var säkert 50 st för många där som försökte chrascha kursen. Men vi skrev upp oss iaf, som alla andra.

3e kursen verkar också bra, men även den full, men vi har lite större förhoppningar på den ändå då den går på 2 tillfällen till. MEN TILLSLUT så de sista två psykologikurserna kom jag in på båda två, och dom verkar riktigt intressanta. Och båda bra lärare, både roliga och bra upplagt. Första psykologin handlar om personlighet, ska gå igenom blandannat multipla personligheter. Den som tycker multipla personligheter är intressant bör se serien "United States of Tara". Den fick vi se idag på lektionen och den var...speciell :) riktigt kul.

Andra psykologin handlar om kognitiv psykologi, varför vi uppfattar saker som vi gör, minnet, inlärning osv. Jag är PEPPAD på psykologi kurserna. Boken till ena kursen kostade dock drygt 100 DOLLAR, = ca 850 kr. Och misstänker att alla andra kurser har lika dyra böcker. Vill lägga mig ner och slå i golvet lite, skrika..och slänga i dörrar som går igen med ingen kraft alls..

Jag kan inte sluta störa mig på systemet här. Inte nog med att det verkar halvt omöjligt komma in på någon kurs (eftersom vi internationella studenter kommer in sist på allt också), utan när vi väl fått godkännande av läraren, måste vi fylla i ett långt papper, få underskrivt av lärare och ev en till från nått departement, och sedan lämna det i reception för ALI students (vi). För att bli registerad på kursen.. och så är det med varje kurs. Längtar verkligen tills de här veckorna är över.. jag har alla äckligt dyra böcker och vet när fan jag ska vara i skolan och i första hand..vilka kurser jag ska gå.

Kommentarer
Postat av: Ebba

Jag gillar psykologi, iaf våran Idrottspsykologi. Jag klarade tentan! :D Nu kommer ja få CSN! :D PENGAR!!!!

2009-01-23 @ 16:28:07
URL: http://ebbahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0