Jag lider med er mina vänner

halva msn listan står under "plugg", resten under "sjuk". Jag känner mig väldigt lyckligt lottad.

Men sen finns det en hög som står under "plugg", men som jag (och dom) vet innerst inne att ni inte pluggar, utan bara lattjar.. =)

Vi hämtade bilen idag (dom andra, jag sov) men efter en dryg timme var vi tillbaka och lämnade in den, var några lite överdrivet obehagliga missljud ljud då man gjorde en skarp sväng, och lite lampor som vi inte förstod som blinkade. Som tur var fick vi låna en annan bil medans vi väntar på att dom ska fixa den, tyvärr funkar inte AC överdrivet bra i den, och vi kanske inte kommer överleva bilturer i den.

Idag har jag gjort min första tur bakom ratten. Jag är inte den som mesar mig när det gäller bilkörning, men lite obehagligt var det med de helt otroligt stora motorvägarna som korsar varandra hit och dit, automat och lite andra regler än Sverige, bland annat så får man alltid göra högersvängar, fastän det är rött! Vi tyckte de va jäkla konstigt första dagen att alla tutade på oss fast det var rött.. Sedan hittar jag inte som de andra då jag mest suttit i baksätet och filosoferat...men blev bara ett tvärstopp med vänsterfoten! Ingen aning var den kom fram ifrån, tyckte jag hade sån koll på att den inte skulle vara med i leken, men den ville verkligen fram o trycka lite på pedalerna =)

Vi har också hunnit med en sväng på skolan! Är ju trots allt inte länge kvar (torsdag) innan vi ska dit första gången. Vi gick en lååång omväg innan vi var tillbaka på ruta ett och insåg såklart att dit vi skulle var just där vi började.



En liten, liten del av ett väldigt stort universitet. Men då jag kollat på bilder via nätet är det alltid den här byggnaden som pluppat upp på alla bilder. Jag har ingen aning vad det är för nått. Viktigt, tydligen.

Kommentarer
Postat av: Ebba

jag pluggar, men blev en paus till att läsa min favvoooooo blogg! ;P

2009-01-14 @ 12:37:39
URL: http://ebbahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0