Söndagkväll

Det börjar sakta sjunka in att man bor här. Nu har vi skaffat gymkort..vilket bidrog till känslan. Det gör man inte på semestern. Gymet är grymt..finns både simbassäng och fet bubbelpool. Vi har vart där två dar i rad (träningsvärk) men idag var inte frivillig. Men var tvungen dit och köpa korter idag pga specialpriser. Så lika bra träna medans man är på plats, men blir nog inget mer simmande själv. Jag var där 30 minuter och blev attackerad av två äldre män, ena simmade hela tiden bredvid mig och började fråga var jag var i från, han trodde jag var ryss!! Jag gav upp och satt mig i poolen vilket det tar tre sekunder så har jag en mexikanare som sitter och kommenterar min tatuering..största nackdelen med tatueringen är defenitivt att det gör det lätt för äckliga gubbar att ha något att börja prata med mig om. Har också insett nackdelen med att tala om att man läser ekonomi, varav jag ständigt måste kommentera vad jag tycker om världsekonomin just nu och hur det är i Sverige..lite jobbigt i längden. Nått annat jag kan låtsas studera som ingen tycker är så intressant att diskutera?

Igår var vi ut, väldigt intressant..enligt lagen får de inte servera alkohol efter halv två...så de ställen som har öppet efter det säljer vatten och energidrycker...alla gick runt med vattenflaskor, såg förjävla roligt ut..händer inte i Sverige direkt! Annan udda sak var att det kostade 10 dollar för tjejer, men 20 dollar för killar :) 
Folk här är väldigt, väldigt, trevliga. Man skulle nästan kunna gå ut själv på krogen för hela tiden pratar man med okända, på gott och ont. Finns en hel del såna som jag beskrivit ovan. Även i matbutikerna så hälsar alla anställda, frågar hur man mår, de packar påsarna åt en och erbjuder sig tillochmed ibland att bära ut dem till bilen. Fan tillochmed då man möter motionärer så hälsar dom, känns väldigt osvenskt och man börjar förstå hur "otrevliga" svenskar är.

Man får faktiskt ha så  mkt som 0,8 promille här och ändå köra bil! Helt stört. Vilket gör att många åker bil till krogen och sedan hem. Vilket vi inte gjorde..utan åkte med trolleyn kl 5 (enda som går, de har ingen lokaltrafik här på nätterna)! Har aldrig varit så lycklig för att lägga mig i sängen som jag var kl 6 imorse. Sov till kl 16 idag..Så hur det ska gå med sömnen inatt återstår att se. Nu ska jag och Madde se Törnrosa :D hehe..tror inte Johan är med på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0