Sun Diego

Fy fan vad jobbigt det är med all sol, man får sol i ögonen, det är kvavt i bilen, man svettas och såå vidare.
HAHAHA.

Till mer allvarliga saker så vaknade jag med feber imorse, med obefintlig hals och ont överallt, inklusive fingertoppar, tår och ögonen,, halvkul, men har ändå kämpat mig igenom dagen och har inte suttit ner och vilat förrän nu. Förutom några sömnstunder i bilen. Men svårt sova då det är så varmt i bilen. Hehe.



Ikea med palmer..wierd.

Vi har idag varit på Ajkia för tredje dagen irad. Vi verkar ha tappat våra hjärnor på vägen hit och glömmer hela tiden hälften av vad vi ska ha. Jag spyr om vi måste dit imorgon jag är så gräsligt less på gå genom den där monsterbutiken. Och nördar som vi är som knappt varit här tre dagar än har redan hunnit vara på den svenska maten på Ikea haha.

 Igår flyttade vi in i lghten och vi har nästan fått allt iordning. Det är verkligen fattigt på möbler i våran lägenhet men, vi har ingen lust slösa pengar bara för att och har endast köpt de nödvändiga (+ lite till). Tur som det är så är lägenheten inte såå stor ändå. Ska ta lite bilder när vi fått bort alla kartonger :) Jag har ju nu lite mindre säng än jag är van, och har hela natten varit på väg att rulla ur den, idag har jag smart nog ställt den mot väggen istället och hoppas jag inte vaknar på golvet imorgon. Det gör iofs inte så mkt då våra heltäckningsmattor är otroligt mjuka! haha känns sjukt att det är så i alla rum, ser förjävligt ut!
Vaknade som vanligt redan kl 7 imorse och börjar bli jävligt irriterad över att man inte får någon sovmorgon, Klockan är nu 19.30 ca och jag är så trött jag somnar om jag lägger mig, har ingen aning hur vi ska hålla oss vakna idag, det är fan det jobbigaste vi gör varje dag, att hålla oss vakna.

Igår hittade vi efter många om och men första matbutiken, tidigare har vi bara hittat alla blandaffärer som ska ha lite av allt. Mataffären vi hittade var iaf så typiskt amerikansk jag bara hade kunnat tänka mig, stor som ett as och flera tusen märken av allt.. Skönt slippa äta ute varje dag och att kunna äta när vi vill.

Hittade ju faktiskt snylt-internet även här, men slängs ut hela tiden och vi kommer ändå inte kunna dela tre st datorer på denna så hoppas vi hinner fixa internet imorgon. Har knappt varit hemma än heller så har inte haft tid sitta här. Men det blir nog lite lugnare dagar framöver..kanske.
Ska även försöka få tag på ett amerikanskt mobilkort. Som vanligt så finns det tusen olika att välja mellan men vi tror vi har hittat vår favorit Virgin Mobile :) Tillochmed då jag skulle köpa fryspåsar idag fanns det minst 20 st välja mellan. Det är allt lite jobbigt. För att inte tala om juicen..och mjölken. När vi väl befinner oss på en affär fastnar vi med beslutsångest rätt ofta, och rätt länge.

Så nu har vi ju förövrigt köpt bäddsoffa också, så fan om ingen kommer o hälsar på nu!!!

Kommentarer
Postat av: Ebba

Haha, men folk började ju klaga så! ;P

2009-01-06 @ 09:36:42
URL: http://ebbahallberg.blogg.se/
Postat av: Ebba

Du är då fan underbar! Saknar!

2009-01-06 @ 09:42:20
URL: http://ebbahallberg.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej! vad kul att läsa din blogg. Du hade ju hunit skriva tok mycket, men nu är jag ikapp :) Härligt att du har köpt en bäddsoffa, jag antar att det kan vara skönare att sova i den än att sova på balkongen... :)



Visst är det galet vad många märken de har på matvarubutikerna. Det är tur att det inte är så på ICA MAXI ;) Ja, du lär då bli botad från beslutsångest om det är något som du lider av idag...



Det är ganska kul när man går på restaurang over there. Där jag bodde så var det inte bara Donken som hade xl på sina portioner... så men förstår varför de har doggy bags :)



Sköt om dig!

Kram

2009-01-06 @ 17:16:02
Postat av: Kristin

Men Ella!Inte ska du väl klaga på solen nu när du kommit dit?! ÄG NU!

2009-01-06 @ 18:09:31
Postat av: Cissi

Jag vill komma!! ska bara skaffa jobb och pengar först =P Saknar dig!!!

2009-01-09 @ 20:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0