The Apartment

Vardagsrum&Kök

          

vårat fattiga plastiga bord för 44 dollar :) Med buntade stolar! Och tom. bordet, vilket ser lite roligt ut då tallrikavtrycken är kvar ett bra tag efter man lämnat bordet hehe.
Vi tycker det verkar som de haft svårt bestämma sig när de byggde de här lägenheterna, för i köket måste man vara jättelång för att nå upp till hyllorna, vi har bara på de två hyllorna lägst ner för längre når inte jag och madde :) Men däremot i duschen måste man vara kort för att kunna stå under strålen. Och den går inte höja mer, för att inte tala om hur litet badkaret är. Mycket underligt.

En blå toalett



Mitt rum

    

Känner mig väldigt hemma i mitt rum med lite Ebba-style på väggen, samma lampa som hemma och mina egna gardiner (som tar upp hela väggen) och sängkläder. Andra bilden är på min feta klädkammare (som mest är fet i jämförelse med studentgatans stora utbud av garderober) :)

Madde & Johans rum


Tycker det är roligt varje gång att deras sängkläder ser ut att vara tagna ur en kalle anka tidning, här är det lilla kajsa o lille kalle som sover. Bara jag som ser det ?

Usikt från balkongen/entren

   

Det är jättefint på kvällen då poolen lyser osv. Syns inte så bra på bilden dock.


Så nu har jag fan varit duktig fotograf. Bara för att jag var hemma själv idag och hade ungefär noll att göra. Och för vissa som inte förstår (mamma) så kan man klicka (trycka med muspekaren) på bilderna så blir de större =)

Idag när var som mest rastlös och egentligen skulle sitta hemma och vara sjuk så gick jag ut iaf, skulle bara ta en promenad till spårvagnen, kolla hur långt det är och lite mer exakt tid..så man vet tills man skall ha brottom till skolan =) 15-20 minuter tar det att gå dit. Egentligen ligger hållplatsen svin nära, fågelvägen, men eftesom det ligger en apstor motorväg mellan vår lght och hållplatsen så måste vi gå en aplång omväg också. Det kändes ändå inte så långt som det ser ut. Men innan jag hann tillbaka höll jag på kollavippa för att det var så snuskigt varmt ute =) gick bara i linne och svettades ändå som en gris när jag kom hem. Nu kan vi ju skylla lite på att jag är sjuk, gick när det var som varmast vid 13 på dagen och att min kondis kanske inte ligger på topp, som vanligt. Men om det är som kallast nu, hur fan ska jag orka springa till spårvagnen sen då det blir varmare ?!

Om det är lika varmt och soligt imorgon så planerar vi nog att sätta igång med solandet :) Nu är de slut på leka spöket Laban!

Kommentarer
Postat av: MAMMA

Haha va skönt att du är lika älskvärd som vanligt då vet jag att det är okej med dej kram

2009-01-08 @ 19:28:06
Postat av: Ebba

Hej gumman! :)

Va härligt att du känner dig som hemma på rummet, det är pga att de känns lite som min "grotta" aka lägenhet. ;P Måste dock erkänna att så som du satt upp det, de va grymt mycket snyggare än hur ja satt upp min.

Usch, de är ju istider hos er ju... :P sa jag att de va -22 grader här i söndags morse.. sköööööönt! :) nu har tentapluggandet börjat, så är ja verkligen i skolan typ 24/7. :P

Saknar dig!

2009-01-08 @ 19:38:19
URL: http://ebbahallberg.blogg.se/
Postat av: Ebba

Hej gumman! :)

Va härligt att du känner dig som hemma på rummet, det är pga att de känns lite som min "grotta" aka lägenhet. ;P Måste dock erkänna att så som du satt upp det, de va grymt mycket snyggare än hur ja satt upp min.

Usch, de är ju istider hos er ju... :P sa jag att de va -22 grader här i söndags morse.. sköööööönt! :) nu har tentapluggandet börjat, så är ja verkligen i skolan typ 24/7. :P

Saknar dig!

2009-01-08 @ 19:39:06
URL: http://ebbahallberg.blogg.se/
Postat av: Ebba

Hej gumman! :)

Va härligt att du känner dig som hemma på rummet, det är pga att de känns lite som min "grotta" aka lägenhet. ;P Måste dock erkänna att så som du satt upp det, de va grymt mycket snyggare än hur ja satt upp min.

Usch, de är ju istider hos er ju... :P sa jag att de va -22 grader här i söndags morse.. sköööööönt! :) nu har tentapluggandet börjat, så är ja verkligen i skolan typ 24/7. :P

Saknar dig!

2009-01-08 @ 19:40:07
URL: http://ebbahallberg.blogg.se/
Postat av: Ebba

Va härligt att du känner dig som hemma på rummet, det är pga att de känns lite som min "grotta" aka lägenhet. ;P Måste dock erkänna att så som du satt upp det, de va grymt mycket snyggare än hur ja satt upp min.

Usch, de är ju istider hos er ju... :P sa jag att de va -22 grader här i söndags morse.. sköööööönt! :) tentaplugg för fulla muggar här.

Saknar dig!

2009-01-08 @ 19:41:47
URL: http://ebbahallberg.blogg.se/
Postat av: Ebba

haha, radera några av kommentarerna.. jävla fel asså, först visades ingen, o sen vips dök alla upp.. :P väldigt fräsh lägenhet förresten! :)

2009-01-08 @ 20:03:21
URL: http://ebbahallberg.blogg.se/
Postat av: ella

haha ja jävlar vad du vill synas ebba :P Nej nu får dom allt stå kvar, gillar mkt med ebba-kommentarer här :) hehe.

2009-01-09 @ 02:54:24
URL: http://elisabethnoren.blogg.se/
Postat av: Patric Polly

Hur skall man kunna synas med en Ebba som tar sån plats?! :p

Skapligt irriterande att ni har så varmt! MEN idag är det ju t.o.m. plusgrader här hemma. Hela 9st, om man skall våga tro på temperaturvisaren. Undrade just hur länge det skulle ta innan du kollade upp hur länge det tar att ta sig till skolan, din trötta fan! :p

Sola lite för oss här hemma åxå, så man slipper på Playa del Solarie.

2009-01-09 @ 14:52:57
Postat av: Patric Pollly

Oj, glömde ett "ränna" före Play del Solarie.

Det var INTE med flit för att ta lite plats från Ebba. Lovar.

2009-01-09 @ 14:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0