Vilken jävla resa

Gooodmorgon. Vi är på väg lägga oss här, just käkat. Vi kör diet (med snabbmat) här nu, vi har knappt tid att äta och då vi bor på hotellet än så måste man ta sig ut o köpa mat. Men imorn blir det nog inflytt i riktiga lägenheten.

Resan hit gick bra, rummet på arlanda var det minsta jag sett, trodde jag slagit alla rekord i att bo litet..tills jag kom på jag bott i en klädkammare en gång. Hela resan var lång, men det kändes ändå som att det gick fort, vet inte vad jag gjorde av tiden egentligen, satt nog mest och stirrade :) Blev positivt överraskad på LAX där alla var jättetrevliga och hjälpsamma, tillochmed skämtsamma. Inte en gång hade vi svårt hitta heller. Enda nackdelen fram till Lax har nog varit att jag var reggad som vegetarian!! och när man inte ätit på mkt länge är det inte ris, potatis och stora grönsaker man är sugen på.
Och att man var tvungen visa passet ca 5768 gånger var väl inte heller så uppskattat. Eller att ta av sig skorna för att köra dem genom säkerhetskontrollen...då man haft på sig dom väldigt länge.

 Men vi var ändå helt nöjda tills vi skulle till San Diego. Absolut värsta med hela resan var sträckan mellan LA och San Diego som endast tar ca 20-25 minuter, därav väldigt litet plan också.  VÄLDIGT litet. Trodde nog där ett tag döden var nära då det känns som rena massagestolen pga vibrationerna.

Skitlitet, därmed rekomenderar jag icke de flygrädda att mellanlanda i LA.

Väl i SD fick vi en väldigt pratsam taxichaufför som både meddelade att svenskar är bra på supa och att LaMesa där vi ska bo är ett rätt exklusivt område. Känns ju bra för där vi bor nu i vårt hotell är ju kanske inte riktigt detsamma.
Vårt ledmärke när vi är ute är denna skylt: där vårt hotell ligger just bakom.



Vi har haft lite otur med väskorna, 2 st var sena som vi fick hämta på flygplatsen idag, fast vi blev lovade de skulle skickas till hotellet, och en av mina väskor var sönder, när vi försökte reklamera det fick vi en lista att titta på, där det stod vad de inte tog ansvar för, vilket var hela jävla väskan i slutändan, vilket jag även påpekade. Men då hade vi rest i 24 timmar så sket rent fullständigt i det.

Idag har vi kollat lägenheten, det var minst 100 papper vi var tvungna skriva på, alla tre. Herregud så överseriöst. Efter det har vi varit på IKEA vilket var väldigt förvirrande. Här kämpar man hårt med att förstå var man befinner sig och så plötsligt är man tillbaka i Sverige. Det ser verkligen exakt likadant ut. Hela dagen har vi hyrt en van, som vi tryckt in alla sängar, madrasser och annan skit. Men inte fan får man sig fram till huset. Är ju staket runt hela området så det var bara bära från parkeringen. Imorgon ska vi byta till en mindre bil och fortsätta jakten på ikea. Då har vi även tänkt ge oss på att inte ta en GPS. Vilket jag misstänker är en halvdum idé. Fast samtidigt så vet hon ju fan inte vars hon ska, GPS tanten, hon ångrar sig mitt i och ber oss vända stup i kvarten.

Usa är hittills precis som man förväntat sig, alla kör jättestora bilar, har jättemkt julbelysning och en medium dricka på BurgerKing är XL i sverige, vilket vi förklarade för killen i kassan, han skrattade bara högt och sa att de hade mkt större än så. Jag bad om XS på drickan och fick väl ungefär en svensk medium. Sjukt. Annars är San Diego väldigt bergit, det är upp och ner i backar och i bakgrunden ser man stora berg. Inte är det speciellt varmt än, men då har vi bara upplevt en regnig dag också. När vi satt oss i bilen efter lunch var det kvavt. Det är annat än i norrland de ;)
Det underligaste hittills är att man aldrig behöver bekräfta sitt kontokort. På en stormarknad var det bara att dra så blev det godkänt, och på Ikea fick man skriva under på en skärm, utan att visa ID. Så blir ens kort stulet så gäller det att vara snabb som fan på att spärra det. Känns ju stabilt för en person som mig :)

Nu blev ju detta rätt långt men vill ha kvar lite av de intryck jag fick då jag kom hit från början. För de lär ju försvinna med tiden då det blir vardag. Nu kommer vi nog inte ha internet på ett tag heller för den delen då vi flyttar in i nya lghten. Här har vi tur och bara snyltar på någon annan, har vi tur finns det i nya också!

Känns som jag blivit överkörd och styckad i mindre delar. Är så totalt slut i kroppen och hjärnan är ju totalförvirrad. En kille på Ikea frågade efter mitt kvitto men jag fick verkligen inte ihop vad han menade. Hehe. Så nu är det nog dags att sova. Hoppas jag inte vaknar lika tidigt som igår, 0500 lokal tid. Aspigg.  Annat än vad man är nu.

Dags lägga sig under täcket (som består av ett lakan.)


Kommentarer
Postat av: MAMMA

känns bra att få läsa att det mesta har gått bra för er.kommer joel till dej så ska han inte flyga via LA iaf eller hur? vi höres sen kram

2009-01-04 @ 08:11:33
Postat av: Tina

Ohh så skönt att du har tagit dig fram:)

Jo lite nasty att dom vill att man ska ta av sig skorna, man ser den gröna röken komma slingrandes från dom!

Måste erkänna, är vääldigt avis på dig!! Här är det typ 14-17 minus och inte fan räcker det med ett lakan som täcke!

Ha det jätte bra nu och tänk lite på mig när det är som varmast och njuuut. Och du får gärna skriva lite till sen:P

2009-01-04 @ 15:09:54
URL: http://tinalind.blogg.se/
Postat av: Ebba

Hej gumman!

Skönt att höra att ni är framme! :)

De små planen de har är riktigt läskiga, tror de ser ut ungefär lika alla inrikesplan,tyvärr, men man vet aldrig.

Här var de -22grader imorse hörde ja, shit va kallt. jag är sjuk.. :/ men får mycket pluggande gjort då, som tur är.

Saknar dig jäääääättemycket!

Puss

2009-01-04 @ 21:47:19
URL: http://ebbahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0